صفحه نخست / سفر / سرگذشت زن مهماندار خطوط هوایی امارات/ چرا از شغلی وسوسه انگیز خارج شدم؟

سرگذشت زن مهماندار خطوط هوایی امارات/ چرا از شغلی وسوسه انگیز خارج شدم؟

در کودکی اصلا فکر مهماندار شدن به سرم نمی زد. اگرچه همیشه آرزو داشتم که به اقصی نقاط جهان سفر کنم و همین امر باعث شد که من در سال ۲۰۱۲ به شرکت هواپیمایی امارات بپیوندم. همانطور که با خانواده ام خداحافظی می کردم، می توانستم اشک را روی گونه هایم حس کنم. نفس عمیقی کشیدم و بلافاصله از آنها خداحافظی کردم. چند ساعت بعد در جایی بودم که بزرگترین هواپیمایی بود که به عمرم سوار شده ام. شخصی از خدمه ی هواپیما تمام نقاط آن را به من نشان داد و مرا به دیگران معرفی کرد. تمام ترس هایم برطرف شده بودند.

سه روز بعد، دوره ی آموزشی شش هفته ای من شروع شد. کارآموزی من شامل اقدامات ایمنی و اضطراری پرواز و انجام کارهای استاندارد بود. اولین برنامه ی پروازی که به دست من رسید شامل تمام مکان هایی بود که همیشه دوست داشتم به آنها سر بزنم.

در روز پرواز من در ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شدم و کارهای روتین را انجام دادم. از آنجاییکه پرواز به سمت ملبورن بسیار طولانی بود، مطمئن شدم که همه چیز بی نقص باشد. آرایش کردم و موهای خود را جمع و جور کردم. سپس چمدان خود را برداشتم و به سمت مرکز هواپیمایی امارات رفتم.

اتاق جلسه توجیه قبل پرواز پر از انرژی بود. ۲۰ خدمه در آنجا حضور داشتند. اسناد من توسط یکی از خدمه ارشد بررسی شد. در نهایت یونیفورم خود را به تن کردم. وضعیت من توسط یکی از اعضای ارشد بررسی شد: اینکه رنگ و اندازه ناخنها مناسب باشد، مو و آرایش استاندارد باشد، اینکه یونیورم در بهترین حالت خود باشد.

پس از طی شدن این مراحل توسط تمام خدمه، ما نشستیم و در مورد پرواز توجیه شدیم. به محض اتمام جلسه، به ماشینی سوار شدیم که ما را به هواپیما می برد.

دیدن هواپیمای A380 بدون حضور مسافرین به من فهماند که این هواپیما چقدر بزرگ است. ۴۰۰ صندلی در بخش اقتصادی وجود داشت و ما می توانستیم از آشپزخانه و محل انبار استفاده کنیم.

در ابتدا من بررسی های ایمنی و امنیتی را در ناحیه مخصوص خودم انجام دادم. سپس باید کابین و حوله های گرم را برای مسافرین مهیا می کردم.

در ساعت ۹ صبح، تمام مسافرین شروع به سوار شدن به هواپیما کردند. خوشحال بودم که در عقب هواپیما بودم زیرا آنجا از قسمت جلو آرام تر است. به محض سوار شدن همه، ما حوله ها را به مسافرین دادیم. من روی صندلی تاشو خودم نشستم و برای تیک آف اماده شدم.

پرواز به سمت ملبورن ۱۳ ساعت طول کشید و من یک لحظه هم از کار دست نکشیدم. همیشه صدای زنگی را می شنیدم که باید برای برآوردن نیاز مسافران بارها و بارها به این طرف و آن طرف هواپیما می رفتم.

من از درون هواپیما استرالیا را مشاهده کردم و باورم نمیشد که این ۱۳ ساعت اینقدر سریع گذشته باشد. پس از فرود هواپیما به هتل رفتیم. من به همراه سایر خدمه پرواز در شهر ملبورن قدم زدم. مقصد بعدی ما اوکلند بود.

اولین ماه های پرواز برای من بسیار شگفت انگیز بود. تجارب جدید باعث می شد که جنبه های منفی کار را فراموش کنم اما سرنوشت من به گونه ی دیگری رقم خورده بود.

خداحفظ امارات

هر زمان که عکس های سفرم را روی فیسبوک می گذاشتم، دوستانم در زیر پست می نوشتند که به من حسودیشان می شود. البته شغل من آنقدر هم که همه فکر می کنند خوب نیست.

مزایای زیادی در این حرفه وجود داشت: زندگی رایگان در دوبی، استفاده از هتل های شگفت انگیز سرتاسر دنیا، سفر کردن با ۱۰ درصد قیمت بلیت، پیدا کردن دوستانی از سرتاسر جهان و حقوق بدون مالیات.

من همیشه از دوستان و خانواده ام دور بودم و احساس تنهایی داشتم. بیماری ها به سراغم می آمدند و مسافرین سرم داد می کشیدند. به خاطر ظاهرم همیشه در معرض دید بودم. هر ساعت از شبانه روز ممکن بود که از خواب بیدار شوم و خود را برای سفر دیگری مهیا کنم.

زمانی آمد که معایب این شغل بر مزایای آن پیشی گرفت و من تصمیم گرفتم از شرکت هواپیمایی امارات بروم. به محض خروج از آنجا احساس بسیار خوبی داشتم و می توانستم مانند گذشته مثل انسان های معمولی زندگی کنم. اما در نهایت دلم برای تمام مسائل مهمانداری تنگ شد. دلم برای خستگی های پرواز های طولانی تنگ شد. دلم برای دور هم بودن و جوک تعریف کردن تنگ شد.

خیلی خوشحالم که توانستم در زندگی به عنوان یک مهماندار فعالیت کنم. این حرفه زندگی من را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار داد و اعتماد به نفس من را بالا برد. اکنون خیلی شادترم، اما هر زمان که می بینم هواپیمایی در بالای سرم در حال حرکت است به این فکر می کنم که چه مسائل جالبی در آن ارتفاع در حال رقم خوردن است.

اختصاصی سایت روز خوش / ترجمه تحریریه سایت روز خوش

*انتشار مطالب اختصاصی سایت روز خوش در رسانه های دیگر، فقط با قراردادن “هایپرلینک منبع” در بازنشر مجاز است.

در همین رابطه

وضعیت آب و هوای کشور / باد و باران ادامه دارد

وضعیت آب و هوای کشور / باد و باران ادامه دارد در حالی که در …